mandag den 29. oktober 2007

Facebook


Jeg har tidligere nævnt facebook her på siden. Men vil gerne slå endnu et slag for siden. På sidste indkald talte Lis om hendes skuffelse over, at flere tidligere studerende, havde valgt at slette deres blogs - flicker - del.icio.us - bloglines ect... dette betyder, at det net de i fællesskab havde strikket sammen, nu er blevet klippet i stykker, og mere eller mindre er ubrugeligt.
På facebook er der en hel fantastisk mulighed, for at holde sammen på sit netværk, og enddag få det udbygget - samt man kan finde en masse kontakter man ellers har mistet kontakten til.
CVU sønderjylland har også deres eget netværk på facebook, og vi er pt kun 16 der er meldt til - dette er en enestående måde for alle tidligere og nuværende undervisere og studerende at holde kontakten vedlige samt udbygge ens eget netværk.

Jeg må nok indrømme jeg bruger lidt for meget tid derinde, men for pokker da når man kan kaste får efter hinanden, jagte vampyrer, pirarter, ninjaer, gætte på fodbold resultater, dele musik, anmelde film/bøger/musik, tage tests og finde ens kammerarter fra børnehaven - Kort sagt NETVÆRKE.. Ja så kan man jo ikke lade være med at bruge tid derinde.

Jeg startede fx en gruppe for tidligere elever fra min folkeskole, og på under 14 dage har 28 meldt sig ind - heriblandt mange fra min tid - som jeg igen har fået kontakt med.

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Ja, det er måske ikke helt forkert, hvis jeg siger, at vi ser mere til hinanden i Facebook end i Blackboard - og i hvert fald mere end i RL, Mads *G*
Tak for din reklame, jeg vil lige tilføje, at hvis studerende fra CVU Sønderjylland opretter sig i Facebook med xxx@cvusonderjylland.dk mailen, kan de blive medlem af CVU Sønderjylland netværket :)