torsdag den 22. november 2007

web 2.0

Jeg er simpelthen forundret over hvordan det hele her på web 2.0 bare hænger sammen. Sad og læste på du er hvad du tagger
Og lagde mærke til den sjove widget (tror jeg det hedder): snap shot. Det er da helt fantastisk så simpelt det hele er blevet. Jeg skal blot trykke på en knap, og vupti et vindue åbnes til hvad jeg gerne vil vise min læser. det er da helt uforståeligt, at jeg for "bare" 10 år siden sad og prøvede at ramme de rigtige koder i dos for, at få et spil i gang..
Og det er jo ikke kun med snapshots det er nemt, netvibes, youtube facebook - alt - man skal bare trykke på en knap, og vupti har man en html kode man bare skal kopiere, og ofte spørgs der bare om man er blogger, for så kan man da bare trykke på endnu en knap, og vupti... så er den der. Det er da forunderligt og fantstisk.
Jeg har også leget lidt med at få bannere på siden, og hold da op - de har da gjordt det, ud over at jeg skulle slå ordet affiliate op, simpelt!! Så nu er det bare og vente på der er nogen der køber en røgalarm, melder sig til hos tipstjenesten, eller køber sin julegave gennem en af mine annoncører, så kommer pengene i hobetal..

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Det er jo nok reklamemulighederne, der i virkeligheden driver det hele.... Alle de, der udvikler widget'erne skal jo også tjene penge, om dem har reklamebranchen ;)
Dem, det gør mest ondt på er nok massemedierne. Hvad skal TV2 mon leve af fremover? Reklamefinancieret TV laver jo ikke udsendelser til dig og mig (hvis du skulle tro det) - de skaffer "eyeballs" til reklamerne *G*