mandag den 5. november 2007

Tvunget indlæg

Må indrømme jeg er ret god til at glemme at skrive i min logbog, så dette tvungne blog indlæg er jo en hel fin reminder om at jeg skal huske og lære at bruge min logbog...

Vupti... der gik lige fire timer...Som vi talte om på sidste seminar, er der forskel på læring og leg. Og med introduktionen til alle disse nye programmer og hjemmesider - har jeg selvfølgelig været tvunget til at lære at håndtere disse nye medier, men det har ikke, med undtagelse af photoshop, været ret sjovt at prøve, samt med til at udvide min horisont/knowhow på nettet.

Jeg fik min første computer da jeg var omkring 15/16 år, så jeg har efterhånden haft 10 års jubilæum. var så heldig, der var modem med i den computerpakke der blev erhvervet, et 28.8 modem - kan stadig huske koden der skulle trykkes for at komme ud på the World Wide Web: iz9m9mofz - dengang var der restriktion på hvor længe man kunne sidde på nettet. Maks. 1 time, ikke fordi mine forældre mente det var skadeligt for mig, men skadeligt for deres pengepung..
Kan godt mærke min lillesøster er seks år yngre end mig, hun har fået computeren ind på livet dét før mig - hun har lidt nemmere ved det (med undtagelser)

Lis skrev ret tidligt i dette multimedie forløb et indlæg på sin blog der hed: Lykken er. Her skrev hun bla:"(...)også Mads på link-listen nu. Og tænk! han havde en blog i forvejen! Ikke en, han havde lært i naturfag, men en, han helt selv havde lavet i oktober 2006! Sagde jeg det ikke nok! De er lige om hjørnet - de studerende, der kan det i forvejen!! Generation X går på pædagoguddannelsen!! Velkommen, velkommen, jeg har glædet mig til I ankom *rofl*" Helt sandt er det ikke, da jeg som tidligere nævnt, ikke kendte til helt alle de sider og programmer før. Men det har ikke været noget problem at implementere dem i hverdagen, nogen af dem har jo lettet den en hel del (gæt selv hvilke) For har det med multimedie, er det ikke surt at lære, og det er ikke for at fedte, men når noget interessere mig, så ryger det bare lige ind på opslagstavlen, spørg mig bare om en eller anden sports artikel jeg har læst inden for de sidste otte år, hvorimod fx der som i et fag som socialfag, bare ikke er tegnstifter nok i hele verden, for at noget skal blive hængene..

ps Der kommer lidt mere om læring i mit indlæg med selvportræt.... men det må jeg vel ikke smide på blogen endnu??.... (DET ER HER HVIS I IKKE KAN VENTE MED AT SE DET)

Ingen kommentarer: